Terug

Educatie

Schoolventilatie

In veel scholen, universiteiten en andere onderwijsinstellingen is het binnenmilieu ondermaats. Dit heeft een negatieve invloed op de leerprestaties en gezondheid van leerlingen en leerkrachten. Een slechte kwaliteit van het binnenklimaat leidt tot gezondheidsklachten. In 70-80% van de klaslokalen is de CO2-concentratie te hoog (> 1200 ppm). Dit is een aanwijzing voor onvoldoende ventilatie en een slechte luchtkwaliteit. Andere veel voorkomende binnenmilieu problemen zijn te lage temperaturen en tochtklachten in de winter en oververhitting in de zomer.

Waarom ventileren?

In het onderwijs blijkt dat een optimaal binnenklimaat een positief effect heeft op het leren. Een ondermaats binnenklimaat kan niet alleen concentratieverlies en vermoeidheid veroorzaken bij leerlingen en docenten, maar ook het risico op ziekteverzuim vergroten. Om een ​​gezond binnenklimaat te realiseren, moet er naast verwarming en koeling ook ventilatie plaatsvinden in een schoolgebouw. Bij het ventileren van een gebouw wordt de vuile lucht afgevoerd en wordt er verse buitenlucht toegevoerd. Zo blijft iedereen bij de les.

Een optimaal binnenklimaat voor elke klaslokaal

Een optimaal binnenklimaat voor elke klaslokaal

Mark Climate Technology is al 75 jaar specialist in klimaatbeheersing. Vanuit onze fabriek in Nederland leveren wij een toonaangevend assortiment voor verwarming, koeling en ventilatie. Op het gebied van schoolventilatie kan onze Mark AIRSTREAM warmteterugwin-unit een uitkomst zijn. Deze warmteterugwinunit heeft een rendement tot 90%. Dit houdt in dat 90% van de afgevoerde energie wordt afgegeven aan de verse toevoerlucht.

AIRSTREAM warmteterugwinunit

Schoolventilatie toepassen? Neem contact met ons op!

Mark Climate Technology denkt graag met u mee over de perfecte ventilatie-oplossing voor uw school of gebouw. Onze technisch adviseurs zijn altijd bereid u te voorzien van vrijblijvend advies.

Contactpersoon(Required)
Adres
This field is for validation purposes and should be left unchanged.